Beurs en Kweek

het seizoen is pas begonnen als de duivenbeurs in houten is geweest zeggen ze , nou bij deze is het seizoen begonnen dus, op zaterdag 2 maart met het gezin naar de beurs geweest , het was gezellig druk en vele liefhebbers konden hun jongen daar verkopen.

naast het zien van bekende duivenmelkers er ook een paar gesproken dat zijn vooral clubgenoten of melkers uit het land die ik ken van Duivencompetitie en Forum het praathuis.

ze zeggen wel eens als we elkaar tegen het lijf lopen maken we een babbeltje , nou deze editie liep ik letterlijk tegen Ria aan ,deze sympathieke liefhebster ken ik al heel wat jaren via het forum en elk jaar komen we elkaar wel tegen op de beurs het is altijd interessant hoe deze dame in de duivensport staat.

uiteraard hadden wij ook wat dingen ingeslagen voor de duiven de gelukkige stands waren Kasper , Dhp en een Duitse stand met mooie metalen duiven.

 

ik schreef al eerder over de kweek bij ons 11 koppels + 1 bonus koppel vandaag samen met Eskalowinda de eieren bekeken 10 koppels en het bonus koppel zitten op eieren dus 22 eieren en daarvan zijn er 21 bevrucht , we kunnen zeggen dat het een goede kweek is als ze ook allemaal uitkomen.

1 koppel had 4 dagen na het koppelen al eieren deze waren niet bevrucht ( duivin was vlak daarvoor aangepaard met een andere duivin) en deze mogen dus opnieuw proberen om een nest te vormen.

ook hadden wij afgelopen vrijdag de club vergadering het grootste punt voor ons was de bezetting van de diverse commissies dit word elk jaar lastiger, Eskalowinda en Ik zijn in 2024 ook weer de pc mensen , ook gaan we weer in een A en B poule vliegen Mijn doel is om voor Eskalowinda en Opa te zitten en misschien nog wel voor mijn oom

wij houden u op de hoogte van het wel en wee bij Team Hoomoedt